13 kørte for stærkt - fem fik klip

Foto: Jan Knudsen, arkivfoto

Politiet var igen i går ude med fotovognen på de lokale veje.

Offentliggjort Sidst opdateret

Færdselspolitiet var mandag atter engang ude med fotovognen for at kontrollere, om bilisterne overholder hastighedsgrænserne.

Det blev til to kontroller, som i øvrigt begge begyndte klokken 16.40.
Den ene fandt sted på Guldborgvej ved Sakskøbing, hvor den højest tilladte hastighed er 80 km/t.
Her blev 12 taget i at køre for stærkt, og fire af de 12 havde så meget fart på, at de udover en bøde også kan se frem til et klip i kørekortet. Højest målte hastighed var 127 km/t. Kontrollen sluttede klokken 19.45.

Den anden kontrol fandt sted på Møllevej i Hunseby og varede til klokken 19.05. I det tidsrum blev blot en enkelt bilist noteret for at køre hurtigere end de maksimalt tilladte 50 km/t. på strækningen. Den pågældende blev målt til at køre 79 km/t. og kan udover en bøde også se frem til et klip i kørekortet, fremgår det af politiets døgnrapport.