15-årig flygtede fra politiet i vild biljagt

Foto: Anders Knudsen, arkivfoto

OPDATERET 11.23: En biljagt over en længere strækning i går nat satte politiet prøve, da en meget unge bilist ikke var interesseret i at stoppe.

Offentliggjort Sidst opdateret

En patruljevogn blev i nat påkørt, da den prøvede at standse en bil i Sakskøbing. Omkring klokken 00.30 fik politipatruljen kontakt med personbilen, da denne kørte på Solsikkevej i Sakskøbing. Men bilen ville ikke standse og kørte væk med over 100 kilometer i timen.

Det næste kvarter forsøgte to politipatruljer at få føreren af bilen til at standse, og jagten foregik bl.a. ad Vestergade, Apotekervænget, forbi Idrætshallen, videre ad Sakskøbingvej, Maribovej og Nykøbingvej, oplyser Sydsjællands og Lolland-Falster Politi i deres døgnrapport.

Politiet forsøgte også at lægge såkaldte ”stopsticks” på vejen, men heller ikke dette kunne bringe bilen til standsning.

Biljagten fik en naturlig ende. Da man nåede Toreby kørte Fiat’en over i den modsatte kørebane og derefter ind på cykelstien og fortsatte på Sakskøbingvej.

Bilen kunne dog ikke klare turen igennem en rundkørsel. Her ramte den en kantsten og trillede videre ud på en nærliggende mark, hvor føreren stak af til fods, det oplyser politiet.

Han blev dog hurtigt indhentet af betjentene. Det er tale om en 15-årig dreng og i alt er der overtrådt 10 forskellige bestemmelser i færdselsloven. Blandt andet handler det om hensynsløs kørsel, fortæller lokalpolitiet.