17-årig snuppet af politiet to gange på én nat

Foto: Anders Knudsen, arkivfoto

Ung påvirket mand taget for kørsel uden kørekort.

Offentliggjort Sidst opdateret

En 17-årig ung mand blev inden for ganske få timer anholdt to gange søndag nat.

Det fremgår af døgnrapporten fra Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi.

Søndag nat omkring klokken 1 blev politiet tilkaldt til et færdselsuheld på Sakskøbingvej i Grænge.

Her var en 17-årig ung mand kørt galt i en bil, og han var havnet i rabatten mellem nogle træer og buske.

Den unge mand havde kørt for stærkt og var samtidig påvirket af euforiserende stoffer og havde derfor mistet kontrollen over bilen, som heller ikke var indregistreret.

Han blev derfor siget for kørsel uden kørekort, kørsel i en ikke indregistreret bil og kørsel i påvirket tilstand. Efterfølgende blev han kørt til tjek på sygehuset i Nykøbing, og fik taget en blodprøve.

Klokken halv fem søndag morgen blev politiet kaldt til Østerbrogade i Nykøbing, hvor politiet havde fået meddelt, at der skulle være et indbrud i gang.

Det viste sig, at der ikke var tale om indbrud, men at det i stedet var den 17-årige mand fra tidligere, der var konfus og som ikke kunne tage vare på sig selv.

Politiet valgte at anholde ham, og han fik et lift til politistationen i Næstved, hvor han kunne sove rusen ud. Senere søndag morgen blev han løsladt igen.