38-årig anholdt for knivstikkeri i Nordvest

Foto: Andreas Beck /Scanpix

Politiet i København har anholdt en 38-årig mand og sigtet ham for et knivstikkeri tirsdag eftermiddag på Frederiksborggade ved Postholdervej i byens nordvestkvarter.

Offentliggjort Sidst opdateret

- Den 38-årige meldte sig selv til politiet på Station Bellahøj og fortalte, det var ham, der havde stukket den anden mand med kniv, siger den centrale efterforskningsleder, Jan Høier Mogensen, til Ritzau.

Den overfaldne blev ramt af flere knivstik på overkroppen. Offeret kom op at skændes med en anden mand på gaden, og det endte med, at han blev stukket flere gange med en kniv. Hårdt såret søgte han tilflugt på et nærliggende pizzeria og bad om hjælp.

- Han blødte kraftigt og lænede sig ind over disken. Vi støttede ham, for han havde svært ved at holde balancen, og fik sat ham ned på en stol, fortæller en kunde i pizzeriaet til ekstrabladet.dk.

Trods det voldsomme overfald ser offeret ud til at overleve.

- Han er bragt til Rigshospitalets Traumecenter, hvor han bliver behandlet for knivstikkene, men hans tilstand er stabil, siger Jan Høier.

Han kan endnu ikke oplyse noget om motivet bag knivstikkeriet. Sagen bliver nu formentlig overtaget af Afdelingen for personfarlig kriminalitet i Københavns Politi. Den 38-årige fremstilles onsdag i grundlovsforhør.

/ritzau/