42-årig varetægtsfængslet i sag om trusler på livet

En 42-årig mand uden fast bopæl skal sidde varetægtsfængslet frem til den 4. september. Det besluttede Retten i Nykøbing onsdag eftermiddag, efter den 42-årige blev fremstillet i grundlovsforhør, sigtet for at have truet flere offentligt ansatte på livet.

En stor del af truslerne er fremsat mod sagsbehandlere i Guldborgsund Kommune. Første gang i juli 2011 hele tre gange, men også i september, november og december 2011 samt i fire tilfælde i januar 2012 og en gang i februar også i år. Derudover har han også truet en sagsbehandler i Københavns Kommune i april 2010 samt en læge i marts måned i år.

Den 42-årige blev allerede i anholdt i december, men dengang blev han løsladt uden fremstilling. Eftersom truslerne fortsatte, har han siden været eftersøgt. Først i går aftes blev han dog anholdt af den lokale hundepatrulje og kørt til Nakskov Arrest.

Ifølge Arne Holdensen har manden tilknytning til Guldborgsund Kommune og er kendt for en række øvrige kriminelle forhold i forvejen.

Den 42-årige skal nu mentalundersøges. Han nægter desuden alle forhold.

Foto: Arkiv

Offentliggjort Sidst opdateret