83-årig cyklist har mistet livet i ulykke nær Viborg

En 76-årig kvinde fra Nordsjælland var fører af den bil, der tirsdag har ramt en 83-årig mandlig cyklist. (Arkivfoto). Foto: Thomas Traasdahl/Ritzau Scanpix

Ifølge politiet svingede en mandlig cyklist ud på vejen og blev ramt af en bil. Manden er afgået ved døden.

Offentliggjort Sidst opdateret

En 83-årig mandlig cyklist har mistet livet i en ulykke på Skivevej ved Løgstrup nær Viborg.

Det skriver Midt- og Vestjyllands Politi på den sociale platform X tirsdag eftermiddag.

Ifølge TV Midtvest skete ulykken klokken 14.20.

Politiet skriver på X, at manden svingede fra cykelstien ud på vejen og blev ramt af en modkørende bil.

Han kom kørende på elcykel, skriver TV Midtvest.

- Manden kørte på cykelstien i den forkerte side af vejen. Han blev så ramt af en bil, der kom kørende i retning mod Skive, fortæller politikommissær Simon Skelkjær til mediet.

Føreren af bilen, der påkørte manden, er en 76-årig kvinde på Nordsjælland.

Mandens pårørende er underrettet, og der er ikke længere spærret på Skivevej.

/ritzau/