Beredskabskøretøjer beskudt med bomberør i København

I forbindelse med slukningen af containere i København er beredskabet blevet beskudt med bomberør.

Offentliggjort Sidst opdateret

Køretøjer fra Hovedstadens Beredskab er blevet beskudt med bomberør i forbindelse med slukningen af flere container i det københavnske boligområde Gadelandet.

Det skriver Hovedstadens Beredskab på det sociale medie X.

- Heldigvis ingen personskade. Politiet er massivt tilstede og sikrer vores arbejde, lyder det.

Vagtchef ved Københavns Politi Dyre Sønnicksen bekræfter, at politiet er til stede i området.

- Der er blevet sat ild til nogle containere hist og pist, men det er stoppet nu. Men vi er i hvert fald til stede, hvis det skulle blusse op igen, siger han.

Ifølge vagtchefen har hændelserne ikke været til fare for personer.

Hovedstadens Beredskab skriver lidt efter midnat på X, at man arbejder "mange steder i byen lige nu".

Det gælder blandt andet Silkeborg Plads, hvor der er melding om ild i en lejlighed.

Desuden er der meldinger om ild i en container på Leifsgade og i en bil på Agerlandsvej.

/ritzau/