Bilist rammer to fodgængere i København

Foto: Presse-fotos

Ingen er ifølge de første oplysninger kommet alvorligt til skade ved et uheld ved Københavns Hovedbanegård.

Offentliggjort Sidst opdateret

Bernstorffsgade ved Hovedbanegården i København er fredag aften afspærret, efter at en bil har ramt to fodgængere.

Det oplyser vagtchefen ved Københavns Politi.

- Den ene fodgænger og føreren af bilen skal en tur på skadestuen, fortæller vagtchefen ved Københavns Politi Jess Voldager.

Han kan ikke sige, hvordan ulykken skete.

- Det må de tekniske undersøgelser og afhøringer af vidner vise, siger han.

Kort før klokken 22.00 skriver Københavns Politi på Twitter, at den mandlige fører af bilen er anholdt.

I forbindelse med uheldet er Bernstorffsgade afspærret mellem Tietgensgade og Vesterbrogade. Det vil den ifølge politiet være "indtil videre".

/ritzau/