Bustet i havnen: Udenlandske mænd fik flere sigtelser

Arkivfoto: Anders Knudsen

Toldstyrelsen og Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi måtte søndag sigte flere personer i Rødbyhavn.

Offentliggjort Sidst opdateret

Sammen med Toldstyrelsen kontrollerede politiet søndag bilerne, der kom i havn fra færgen i Rødbyhavn.

Og da en udenlandsk bil kom trillende klokken 21.00, var der bid.

I bilen sad tre udenlandske mænd på 31, 33 og 37 år. Og der gemte sig lidt af hvert i bilen.

Myndighederne fandt både ti kanonslag og ampuller med testosteron. Det betød, at både den 37-årige og den 31-årige knap havde sat hjul på dansk jord, før sigtelserne ramte dem. Politiet sigtede den 31-årige for at bryde loven om dopingmidler og fyrværkeriloven.

Læs også: Vanvidsbilist fik beslaglagt bilen: Overraskende mange kørte for stærkt

Og da den 37-årige også havde ampuller med steroider på sig, modtog han også en sigtelse for at bryde dopingloven.

Både ampullerne og det ulovlige fyrværkeri blev konfiskeret af politiet.

Det oplyser Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi i døgnrapporten.