Damp fra tidligere Kommunekemi lukker veje i Nyborg

Flere veje i Nyborg blev mandag eftermiddag afspærret, da et udslip af damp steg op hos Nord, det tidligere Kommunekemi.

Offentliggjort Sidst opdateret

I første omgang frygtede myndighederne, at der var tale om en brand, og derfor blev Lindholmvej, Lindholm Havnevej og Slipshavn i Nyborg øjeblikkeligt spærret for gennemkørsel.

Men det viste sig dog hurtigt, at det eneste, der steg op fra fabrikken, var ganske almindelig vanddamp.

- Det opstår i en maskine, der knuser malebøtter og den slags. Men der er taget målinger af pH-værdien, og det viser sig, at der er tale om vanddamp, siger vagtchef hos Fyns Politi Hans Frederiksen.

- Der er ikke noget farligt i det, og beboerne i nærheden skal ikke foretage sig noget i forhold til det her, siger han.

Politiet opretholdt i første omgang afspærringerne, men efter godt en halv time blev de ophævet igen.

/ritzau/