Drive-by-skyderi i Vollsmose: To skud rammer bil

Der er natten til lørdag blevet affyret tre skud mod en bil i Birkeparken i Vollsmose i Odense.

Offentliggjort Sidst opdateret

To af skuddene ramte den parkerede bil, hvor der sad to personer. Ingen er dog blevet ramt af de vildfarne kugler, der blev sendt af sted omkring klokken 1.

- Skuddene blev affyret fra en anden bil, som kom kørende til stedet, skriver vagtchef Kenneth Taanquist fra Fyns Politi i en pressemeddelelse.

Bilen, der blev brugt til det såkaldte drive-by-skyderi, beskrives som en grønlig Opel Vectra eller Opel Astra.

Politiet er i øjeblikket ved at undersøge, om de to personer, der sad i den parkerede bil, har forbindelser til bandemiljøet, siger vagtchefen til Ritzau. Fyns Politi ønsker ikke at oplyse yderligere i sagen.

/ritzau/