En person er blevet dræbt af tog i Mørkøv

Det betyder, at togene torsdag eftermiddag holder stille mellem Kalundborg og Holbæk. DSB oplyser, at man indsætter busser hver halve time på strækningen.

Midt- og Vestsjællands Politi kan endnu ikke oplyse, om der er tale om en ulykke eller et selvmord.

- Vi arbejder på stedet i øjeblikket, fortæller politiets vagtchef Boye Rasmussen til Ritzau.

Der er angiveligt tale om en ældre kvinde, men det kan politiet endnu ikke bekræfte.

Ifølge DSB er ulykken sket i en jernbaneoverskæring. Det betyder, at der kan komme til at gå længere tid end normalt, før togene igen kommer på skinnerne.

Reglerne siger nemlig, at ulykker i jernbaneoverskæringer skal undersøges af Havarikommissionen, og derfor vil der bliver arbejdet ekstra længe på stedet.

/ritzau/

En person er torsdag eftermiddag blevet ramt af et tog og dræbt ved Mørkøv på Vestsjælland.

Offentliggjort Sidst opdateret