Flere danskere på hospitalet efter busulykke i Tyrkiet

Flere danskere endte på hospitalet efter en minibus kørte galt i Antalya i Tyrkiet natten til lørdag. En ældre svensk mand blev ifølge TV4 dræbt ved ulykken. Foto: Iha Agency/Ritzau Scanpix

11 danskere var om bord i forulykket bus. Ingen danskere er omkommet i ulykken, oplyser Udenrigsministeriet.

Offentliggjort Sidst opdateret

Flere danskere er bragt på hospitalet, efter at en turistbus natten til lørdag kørte galt på vej til lufthavnen i Antalya, Tyrkiet.

Det oplyser rejseselskabet Detur, som turisterne rejste med, til Ritzau.

Ifølge Udenrigsministeriet var der 11 danskere om bord på minibussen, men ingen danskere er omkommet i forbindelse med ulykken.

- De fleste er rejst videre til Danmark, mens fire er til observation på tyrkiske hospitaler, skriver Udenrigsministeriet i et skriftligt svar til Ritzau lørdag eftermiddag.

Den danske ambassade følger sagen og er i dialog med rejseselskabet og hospitalerne, skriver ministeriet desuden.

En person er afgået ved døden i ulykken. Udenrigsministeriet i Sverige oplyser til det svenske medie TV4, at der er tale om en svensk mand i 70'erne.

I bussen befandt sig 11 danskere og to svenskere. Seks af passagerne er bragt på hospitalet. De er blevet "lettere skadet".

- Dog har de det godt på nuværende tidspunkt, skriver rejseselskabet i en mail til Ritzau.

Det fremgår ikke, hvor mange henholdsvis svenskere og danskere der er kommet til skade.

- Vi har personale på stedet til at hjælpe og støtte alle involverede, hvilket er vores første prioritering, skriver rejseselskabet.

- På nuværende tidspunkt har vi ingen oplysninger om, hvad der kan have forårsaget ulykken, og ønsker ikke at spekulere i årsagen, indtil efterforskningen har bragt mere klarhed.

Flyet, som passagererne skulle med, havde København og Billund som destination.

Antalya ligger i det sydvestlige Tyrkiet ud til Middelhavet. I mange år har det været et yndet rejsemål for danske turister.