Flere unge dømt for at smugle narko fra Holland til Danmark

Retten i Sønderborg har dømt fem personer i en stor narkosag. (Arkivfoto) Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Senest er to mænd i Retten i Sønderborg idømt henholdsvis ni og fem års fængsel i en stor narkosag.

Offentliggjort Sidst opdateret

En sag om indsmugling af store mængder narko har ind til videre ført til fængselsstraffe på flere år til i alt fem unge mænd.

Det oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi i en pressemeddelelse.

Sagen handler om indsmugling og salg af store mængder narkotika i form af blandt andet kokain, MDMA, amfetamin og hash. Narkoen blev smuglet fra Holland til Danmark.

Dommene er faldet i Retten i Sønderborg.

Senest er to mænd - en 21-årig mand fra Tønders opland og en 22-årig mand fra Aabenraa - blevet idømt henholdsvis ni og fem års fængsel. Politiet oplyser, at de har modtaget dommene.

Tidligere er en 20-årig mand fra Aabenraa blevet idømt seks års fængsel, mens en 21-årig mand fra Aabenraa blev idømt otte års fængsel. Begge modtog også dommene.

En 22-årig mand fra Aabenraas opland, der blev idømt ti års fængsel, ankede sin dom til Vestre Landsret. Landsretten stadfæstede afgørelsen i sidste uge.

Yderligere otte personer er varetægtsfængslet i sagen. Det er endnu uvist, hvornår deres sager kommer for retten.