Fordobler gevinst i jagt på sociale bedragere

På et år har Guldborgsund Kommune fordoblet sin gevinst i jagten på socialt bedrageri blandt borgerne. I 2010 ansatte kommunen en helhedskoordinator, som hentede 1,2 millioner kroner. Det beløb vil i år blive fordoblet, da helhedskoordinatoren i årets første ni måneder har indkasseret 2,3 millioner kroner.

Af de penge er en million kroner opnået ved et projekt, hvor kommunen indskærpede oplysningspligten overfor de 1.375 enlige forsørgere, som da var registreret med den status. Den samlede besparelse fordeler sig med 1.380.000 kroner til kommunen og 920.000 kroner til staten.
Mange af pengene er hentet efter tip fra offentligheden. Stadig flere borgere henvender sig nemlig, når de har mistanke om socialt bedrageri.
 
 
Læs mere i dagens udgave af Folketidende.

Foto: Arkivfoto

Guldborgsund Kommune har på et år fordoblet gevinsten i jagten på socialt bedrageri blandt borgerne.

Offentliggjort Sidst opdateret