Forsøgte at køre fra politiet i påvirket tilstand

Foto: Anders Knudsen, arkivfoto

En narkopåvirket mand fra København prøvede tirsdag at køre fra politiet på lokal tankstation.

Offentliggjort Sidst opdateret

Tirsdag eftermiddag klokken 14.30 tjekkede en politipatrulje en bil, der holdt på Uno-X-tanken på Vesterbrogade i Maribo.

Bilen var ikke registreret i førerens navn, en 24-årig mand fra København, men det var, ifølge den 24-årige, fordi han lige havde købt bilen.

Det blev derfor aftalt med politiet at han kunne parkere bilen på p-pladsen overfor. Den 24-årige valgte i stedet for at køre fra stedet uden af spænde selen, og politiet kørte derfor efter ham.

De fik ham standset på Nykøbingvej, hvor de ved nærmere eftersyn kunne se at den 24-årige virkede påvirket af stoffer.

En narkometertest viste, at han var påvirket af cannabis, og den 24-årige blev derfor sigtet for at køre uden sikkerhedssele og for at køre i påvirket tilstand.