Hovsa hos DSB: Falsk alarm på Hovedbanen

Forvirringen fik grønt lys på Københavns Hovedbanegård i København onsdag eftermiddag.

En fejl betød, at rejsende i alle højtalere fik besked om en "kritisk situation", og at de skulle forlade banegården.

Det blev sagt på både dansk, engelsk, tysk og fransk - og stod på i et par minutter, oplyser DSB.

I et nyt opkald fik folk hurtigt en beroligende melding: Det var tale om en beklagelig fejl.

Men efter 30 sekunder lød der igen den alarmerende besked i højtalerne.

- En knap viste sig at være defekt, siger Søren Møller, der er såkaldt strækningsansvarlig på Hovedbanegården.

- Men nu fungerer det, som det skal, tilføjer han.

Den defekte knap blev afsløret, da man ville tjekke anlægget rutinemæssigt.

/ritzau/

Defekt knap udløste evakuering på Københavns Hovedbanegård.

Offentliggjort Sidst opdateret