Jagtgevær på bagsædet af Mercedes i Odense

Et rutinetjek af en bil i Odense har afsløret et skydevåben og flere andre våben hos to unge mænd.

En politipatrulje stoppede natten til mandag en Mercedes-Benz med to mænd på en parkeringsplads ved Ålykke Allé i den sydlige del af Odense, og et kig på bagsædet afslørede et oversavet jagtgevær, oplyser vagtchefen i Fyns Politi.

I bilen lå der også en kniv, et koben, en baseballkølle og adskillige patroner.

De to mænd i bilen er blevet anholdt og fremstilles mandag eftermiddag i grundlovsforhør i Retten i Odense.

Mændene er henholdsvis 19 og 20 år og kommer fra Otterup og Horsens.

Skydevåben er en dyr lovovertrædelse. Som udgangspunkt giver det en straf på minimum et års fængsel at være i besiddelse af gevær, pistol og andre skydevåben.

/ritzau/

Flere våben fundet i en Mercedes-Benz, som to unge mænd kørte rundt i. Politiet kræver mændene varetægtsfængslet.

Offentliggjort Sidst opdateret