Lastbil og op mod ti personbiler i ulykke på motorvej

En 20-årig kvinde, som blev fløjet til Skejby, er natten til tirsdag fortsat i kritisk tilstand. En 27-årig kvinde er ikke længere i kritisk tilstand. (Arkivfoto.). Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

To kvinder var i kritisk tilstand efter ulykke på motorvej. Nu er det ikke længere tilfældet for den ene.

Offentliggjort Sidst opdateret

En 27-årig kvinde er natten til tirsdag ikke længere i kritisk tilstand efter at have været involveret i en voldsom ulykke på Østjyske Motorvej ved Hedensted mandag.

En 20-årig kvinde er fortsat i kritisk tilstand.

Det oplyser Torben Wind, vagtchef ved Sydøstjyllands Politi, natten til tirsdag omkring klokken 01.00.

En lastbil og op mod ti personbiler var involveret i et større sammenstød, blev det tidligere oplyst.

- De foreløbige undersøgelser tyder på, at chaufføren på lastbilen overser, at der er kø og rammer en personbil. Derefter kører flere personbiler op i lastbilen i et stort harmonikasammenstød, sagde politiets vagtchef Jesper Brian Jensen.

De to kvinder var i hver deres bil. Den 20-årige blev fløjet til sygehuset i Skejby med helikopter, mens den 27-årige i en ambulance blev kørt til sygehuset i Horsens.

Deres pårørende er blevet underrettet.

I forbindelse med ulykken var Østjyske Motorvej i flere timer afspærret i sydgående retning ved Hedensted.

/ritzau/