Mænd i ulykkesbil alle sigtet for spirituskørsel

Foto: Anders Knudsen

Da fire mænd onsdag aften kørte galt på Sydmotorvejen ved Holeby, ville de ikke røbe hvem der havde kørt bilen.

Offentliggjort Sidst opdateret

Hvem der kørte, er ikke helt sikkert. Men sikkert er det, at en personbil med fire mænd i fyrrerne fra Sakskøbing og Rødby i går aftes kørte galt på Sydmotorvejen.

Mændene forulykkede i deres bil ved afkørsel 49, hvor bilisten tilsyneladende overså kurven på afkørslen og kørte direkte ind i en jordvold. To personer blev ved uheldet fastklemt og blev siden kørt til sygehuset med lettere kvæstelser, fortæller vagtchef hos Sydsjælland og Lolland Falsters politi Stefan Jensen.

Alle fire var kraftigt påvirket af alkohol, og da det ikke umiddelbart var muligt at finde ud af, hvem der havde kørt bilen, blev de alle sigtet for spirituskørsel.