Mand brød ind i lejlighed og hoppede ud fra 2. sal

Foto: Anders Knudsen

Det må formodes at være en meget chokeret beboer, der pludselig fik uventet besøg af en ung mand i sin lejlighed i Nykøbing.

Offentliggjort Sidst opdateret

I går aftes omkring klokken 20.24 fik politiet et opkald fra en beboer på Jernbanegade i Nykøbing.

En ung mand havde tvunget sig adgang til beboerens lejlighed på 2. sal og ville ikke gå igen, det fortæller vagtchefen fra Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi her til morgen.

Da beboeren ringer til politiet, vælger den unge mand at hoppe ud af et vindue i lejligheden. Han lander på et tag i 1. sals højde.

Da politiet når frem, får de fat i manden, som viser sig at være en 28-årig mand fra Nykøbing.

Han har slået sin albue og fået andre smårifter fra faldet fra 2. sal og er smurt ind i blod.

Ifølge vagtchefen, bedømmer betjentene på stedet, at den 28-årige virker til at være påvirket af stoffer.

Den unge mand blev sendt til Nykøbing sygehus, for at få lavet en blodprøve.