Politiet afblæser bombealarm på København H:

Politiet har aflyst bombealarmen på Københavns Hovedbanegård, oplyser politikommissær Lars-Christian Borg onsdag eftermiddag til Ritzau.

Offentliggjort Sidst opdateret

Der blev slået alarm, da der blev fundet en mistænkelig taske.

- Tasken viste sig at indeholde et bilbatteri og nogle viskerblade til en bil, siger Lars-Christian Borg.

Politi et fik bombealarmen klokken 12.42 onsdag, men alarmen blev afblæst to en halv time senere, efter at tasken var blevet undersøgt af sprængstofeksperter.

Alle tog blev indstillet efter fundet af pakken, som angiveligt var blevet efterladt af et par i et tog på vej mod Sverige.

Kvinden skulle have sagt til manden: "Er pakken anbragt korrekt", og hun virkede ifølge politiet meget anspændt, og hun svedte.

Det er anden dag i træk, at en mistænkelig genstand skaber postyr i København.

Tirsdag blev en mistænkelig kuffert fundet ud for Rådhuspladsen nummer 45, hvor blandt andet Københavns Byret har lokaler. Det fik politiet til at slå bombealarm.

Politiet afspærrede derefter Vester Voldgade fra Vestergade til og med Strøget - samt den ende af Strøget, der ligger tættest på Rådhuspladsen. Det viste sig dog senere, at kufferten var tom.

/ritzau/