Politiet anholder 51-årig efter overfald på yngre mand i Aarhus

En 29-årig mand blev overfaldet med skarp genstand tirsdag aften. 51-årig mand fremstilles i grundlovsforhør.

Offentliggjort Sidst opdateret

Et farligt overfald fik tirsdag aften politiet til at rykke ud til Jægergårdsgade i det centrale Aarhus.

Her var en 29-årig mand blevet stukket og skåret med en skarp genstand, og han blev efterfølgende bragt til behandling på sygehuset.

En 51-årig mand er blevet anholdt og sigtet for overfaldet.

Han fremstilles onsdag klokken 11 i grundlovsforhør ved Retten i Aarhus, oplyser Emil Enemark Sørensen, der er kommunikationsrådgiver hos Østjyllands Politi.

Offeret er uden for livsfare.

Politiet modtog anmeldelsen om overfaldet tirsdag klokken 18.15.

Den 51-årige mand blev anholdt senere på aftenen i Aarhus V.

Østjyllands Politi kan foreløbig ikke sige, hvad der gik forud for overfaldet - og om offeret og den formodede gerningsmand kendte hinanden.

/ritzau/