Punkteret dæk lukkede spor på Sydmotervejen

Arkivfoto Foto: Jens Panduro, Polfoto

OPDATERET: Motorvejen var delvist spærret i en lille times tid torsdag morgen efter en lastbil punkterede.

Offentliggjort Sidst opdateret

Klokken 05.44 punkterer en lastbil i nordgående retning på Sydmotorvejen lige nord for Sakskøbing, og det resulterede i, at lastbilen tabte noget af sin last, armeringsjern, på kørebanen.

Derfor var Sydmotorvejen delvist spærret i en lille times tid, da kun ét spor var farbart i nordgående retning på grund af oprydningsarbejdet.

Ifølge Vejdirektoratets TrafikInformationsCenter skulle andre køretøjer have påkørt det tabte gods, inden skiltevognen nåede frem.

- Vi er i fuld sving med oprydningsarbejdet, sagde vagtchef Henrik Karlsen fra Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi til folketidende.dk 06.29 og understregede, at der ikke er tale om et færdselsuheld.

Ved 7-tiden skulle armeringsjernet ifølge politiet være fjernet fra kørebanen, og trafikken skulle igen kunne glide som før. Vejdirektoratet melder dog om, at man skal forvente forsinkelser i retning mod Farø.