Regionaltog kører ikke mellem Køge og København

Bliver man mere end 30 minutter forsinket, træder DSB's rejsetidsgaranti i kraft. (Arkivfoto). Foto: Linda Kastrup/Ritzau Scanpix

Fejl på sporskifte er skyld i, at regionaltog mellem København og Køge udgår torsdag. Tidshorisont er uvis.

Offentliggjort Sidst opdateret

Togproblemerne fortsætter torsdag på strækningen mellem Køge og Københavns Hovedbanegård.

Her kører der nemlig ingen regionaltog på grund af en fejl på et sporskifte i Ølby.

Det skriver DSB på sin hjemmeside.

- Banedanmark arbejder på at rette fejlen, men de kan desværre ikke sige, hvornår vi igen kan køre med regionaltog mellem København H og Køge. Vi afventer ny status fra Banedanmark klokken 14, skriver DSB.

DSB henviser i stedet til S-tog mellem Københavns Hovedbanegård og Køge, der kører som normalt.

Intercitytog til og fra Køge Nord kører også fortsat som normalt.

Regionaltog, der kører via Køge mellem Helsingør/Nivå og Næstved, kører ikke mellem Københavns Hovedbanegård og Køge, oplyser DSB.

DSB opfordrer rejsende til at slå op i Rejseplanen, inden de tager afsted.

Bliver man mere end 30 minutter forsinket, træder DSB's rejsetidsgaranti i kraft. Den kan man søge om på DSB's hjemmeside.

/ritzau/