S-tog berørt af personpåkørsel i København

- Vi har haft kørestrømmen afbrudt dernede, men har frigivet togdriften igen nu, fortæller vagtchef Mads Firlings fra Københavns Politi.

Togtrafikken omkring stationen blev standset efter en ulyksalig episode, hvor en mand efter alt at dømme har taget sit eget liv. Politiet efterforsker da også dødsfaldet som et selvmord.

- Jeg kan bekræfte, at pågældende er afgået ved døden, og der tale om en mand. Vi har talt med flere vidner, som fortæller, at de så ham på perronen og springe ud foran en kørende tog, fortæller Mads Firlings.

Togene begyndte at køre normalt igen kvart i 12 lørdag middag.

/ritzau/

S-togene i København kører atter regelmæssigt efter en dødsulykke på Østerport Station lørdag formiddag.

Offentliggjort Sidst opdateret