Skib lastet med jord på grund ved Falster

Et mindre handelsskib gik torsdag morgen på grund i Grønsund mellem Møn og Falster. Skibet har sat sig fast på bunden i den østlige del af sundet tæt på Falsters kyst og venter på at blive trukket fri.

- Vi har ikke oplysninger om, at der er risiko for olieforurening, oplyser den civile vagthavende hos Søværnets Operative Kommando.

Miljøskibet Marie Miljø skal for en sikkerheds skyld undersøge det grundstødte skib.

Coasteren Nedland, der sejler under maltesisk flag og har en udenlandsk besætning, var på vej fra Korsør til Norrköping i Sverige med en last let forurenet jord.

Skibet er på omkring 3000 ton og havde ikke lodspligt på sin rute gennem Grønsund.

Det var en dansk lods, som opdagede det grundstødte skib og anmeldte det til SOK.

/ritzau/

Et handelsskib under maltesisk flag er gået på grund mellem Falster og Møn.

Offentliggjort Sidst opdateret