Teenager bliver kørt ned i fodgængerfelt

En 13-årig pige kom alvorligt til skade, da hun tirsdag eftermiddag blev kørt ned i et fodgængerfelt på Tigervej i Køge.

Offentliggjort Sidst opdateret

- Pigen var på vej over fodgængerfeltet for grønt lys, da hun bliver ramt af bilen, som altså kører over for rødt lys, fortæller vagtchefen ved Midt- og Vestsjællands Politi, Peter Grønbek.

- Hun kommer alvorligt til skade og er indlagt på Køge Sygehus, fortsætter han.

Efter ulykken blev den 44-årige fører af bilen testet for, om han havde drukket.

- Der er indikationer på, at han var påvirket, så vi har fået taget en blodprøve på ham, siger vagtchefen.

Onsdag vil bilisten blive fremstillet i grundlovsforhør, sigtet for blandt andet uagtsomt legemsbeskadigelse.

/ritzau/