Tiltalt går fri i sag om kup til 11 millioner kroner

Kun den ene af de to tiltalte i sagen om kuppet til 11,6 millioner kroner i Erritsø ved Fredericia er skyldig.

Retten i Kolding har fredag ved middagstid afsagt en kendelse om de to mænds skyld.

Og det er altså endt med, at en 40-årig mand fra Århus frifindes.

Anklageren lagde stor vægt på, at manden havde et kæmpemæssigt forbrug, der ikke kunne forklares med jobbet som lampesælger i en forretning i Skejby.

Nævningene nikkede til påstanden, men de juridiske dommere fastslår, at skylden ikke er bevist.

Derimod findes han skyldig i overtrædelse af våbenloven.

Den anden tiltalte, en mand på 34 år, er derimod skyldig i kuppet mod Dansk Værdihåndtering i Erritsø, hvor ansatte for næsten tre år siden blev truet med geværer og bagbundet.

Den 34-årige er også ansvarlig for en opsigtvækkende våbensmugling i november 2007. I en bil, der var importeret fra USA, lå der 25 pistoler og en række andre våben.

Straffen fastsættes senere.

/ritzau/

Kun den ene af de to tiltalte i sagen om kuppet til 11,6 millioner kroner i Erritsø er skyldig, siger retten.

Offentliggjort Sidst opdateret