Tip fældede unge mænd: Politiet spolerede pavillon-hygge

De unge endte med at blive sigtet. Arkivfoto: Anders Knudsen

Et tip førte politiet til en pavillon i Nakskov, hvor tre unge mænd var godt i gang med noget, de ikke måtte.

Offentliggjort Sidst opdateret

En gruppe unge mennesker blev formentlig noget overraskede søndag eftermiddag, da politiet kom på besøg.

To 18-årige mænd og en 17-årig dreng hang ud i Nakskov i en pavillon ved Birkevænget. Det havde en borger observeret.

Problemet var, at det ikke bare var rød sodavand og en pose chips, de unge var godt i gang med at hygge sig med.

Inhalerede lattergas

Borgeren havde nemlig meldt til politiet, at mændene var i færd med at inhalere lattergas.

Det er ulovligt at være i besiddelse af lattergas med henblik på at bruge det som rusmiddel, og derfor måtte betjentene lægge vejen forbi og tage en snak med de unge.

De blev alle tre sigtet efter lov om markedsføring og besiddelse af lattergas - og så blev de bedt om at gå hjem, skriver Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi i sin døgnrapport.