To betjente kaldt til afhøring om politivold

Den uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) har indkaldt to betjente fra Københavns Politi til afhøring i en sag om politivold.

Offentliggjort Sidst opdateret

Det er fire rumænske statsborgere, som har anmeldt politiet i sagen, og DUP efterlyser nu vidner, som kan bidrage til efterforskningen af sagen.

Det drejer sig om en episode tidligt om morgenen den 5. august på Islands Brygge i København. Her opholdt de fire rumænere sig i et telt efter aftale med teltets ejer.

Klokken cirka halv fem om morgen blev rumænerne ifølge deres anmeldelse til DUP udsat for vold i form af knippelslag og spark fra to politimænd.

I forbindelse med efterforskningen af sagen har DUP rettet henvendelse til Københavns Politi, og det er i den forbindelse lykkedes at identificere to politimænd.

De fire rumænere er blevet afhørt til sagen, hvor der ifølge DUP også foretages en række tekniske undersøgelser i forbindelse med efterforskningen.

/ritzau/