To drenge styrtet ned fra Møns Klint

Drengene, der er fra Tyskland, styrtede 15 meter ned fra Møns Klint. Den ene har brækket ryggen. Den anden slap uskadt.

Offentliggjort Sidst opdateret

En 16-årig dreng, der torsdag eftermiddag styrtede ned fra Møns Klint har fået to brud på rygsøjlen, mens hans 15-årige kammerat slap uskadt fra styrtet.

Drengene bor på et opholdssted i Berlin og er på sommerferie i Danmark med andre unge fra stedet og deres pædagoger.

Torsdag eftermiddag var en gruppe ude at gå tur på Møns Klint.

- De to drenge løber i forvejen og kravler over et hegn og ud på klinten, fortæller vagtchefen ved Sydsjællands- og Lolland-Falsters Politi, Henrik Karlsen.

Da gruppen med de andre unge og pædagogerne indhenter drengene, får de besked om at kravle tilbage til stien.

- Men de mister fodfæstet og styrter omkring 15 meter ned, siger vagtchefen.

Drengene landede på et svært tilgængeligt sted på stranden, så de måtte hentes af en redningsbåd, der sejlede dem til Klintholm.

Herfra blev den 16-årige fløjet i helikopter til Rigshospitalet, mens den 15-årige blev kørt i ambulance til sygehuset i Nykøbing Falster.

På Rigshospitalet konstaterede lægerne, at den 16-årige havde fået to brud på rygsøjlen.

- Men han er ikke i livsfare, siger politiets vagtchef.

Den 15-årige slap fra faldet med knubs og er indlagt til observation i Nykøbing Falster.

/ritzau/