To mænd er varetægtsfængslet for røveri på Fyn

To mænd på 19 og 23 år er lørdag blevet fængslet, sigtet for et røveri mod en Netto-forretning i Ørbæk på Fyn fredag aften.

Offentliggjort Sidst opdateret

Manden på 19 år erkender røveriet og blev fængslet i foreløbig fire uger, mens den 23-årige, der nægter sig skyldig, blev fængslet i to uger.

Røveriet fandt sted ved 22-tiden, da en mand truede personalet med en pistollignende genstand og fik udleveret et mindre pengebeløb.

Et par timer efter røveriet blev de to mænd anholdt hos den enes kæreste, der bor i nærheden af Netto-forretningen. I forbindelse med anholdelsen fandt politiet to splatterpistoler.

/ritzau/