To personer er kørt på sygehuset efter villabrande

En villabrand i Døstrup bredte sig til nabohuset, og begge huse brændte ned. To fik lettere brandskader.

Offentliggjort Sidst opdateret

To personer kom lettere til skade, da en villabrand i Døstrup mellem Ribe og Tønder bredte sig til nabohuset, så begge huse brændte ned og to andre huse blev brandskadet.

Branden i det første hus udviklede kraftig røg, og nabohusene blev evakueret. Siden bredte branden sig til nabohuset, der har stråtag.

Det skriver Syd- og Sønderjyllands Politi på Twitter.

De to huse udbrændte, og to andre fik brandskader.

Branden opstod ved stegning, hvor der kom smør på en varm pande. Derefter bredte branden sig via emhætten, skriver politiet på Twitter.

Ole Aamann, der er vagtchef ved Syd- og Sønderjyllands Politi, oplyser til TV Syd, at to personer er kørt på sygehuset med lettere brandskader.