TOG BILEN FRA NARKOBILIST UDEN KØREKORT

Mand fra Falster blev endnu engang taget i at køre uden kørekort.

Offentliggjort Sidst opdateret

En 32-årig mand fra Nordfalster må indtil videre finde sig et andet transportmiddel, efter at politiet onsdag formiddag beslaglagde den bil, han kørte i.

Manden blev stoppet på Nykøbingvej i Horreby i forbindelse med en rutinekontrol. Her kunne betjentene konstatere, at den 32-årige dels var påvirket af narko og dels var frakendt kørekortet. Han havde heller ikke sikkerhedssele på, så han blev sigtet for alle tre overtrædelser.

Men da han flere gange tidligere var blevet sigtet for kørsel uden kørekort, besluttede politiet også at beslaglægge bilen på stedet. Bilens ejer, en 28-årig kvinde, blev sigtet for at overlade sin bil til en person uden kørekort, fremgår det af politiets døgnrapport.

Den 32-årige blev løsladt efter at have fået taget en blodprøve.