Tre røvere smadrer rude i fynsk bank

Søndersø på Fyn blev torsdag eftermiddag udsat for to røverier. Først var der tale om et røveri i en mindre målestok, som gik ud over en frisørsalon, men et par timer efter måtte en bank stå for skud.

Det drejer sig om Nordeas filial på Toftekær i Søndersø. Klokken 17.41 smadrede to sortklædte mænd ruden og trængte ind i banken.

- De må have haft kendskab til, hvad der foregår. For personalet var på det tidspunkt ved at bære penge fra kundeområdet ind i pengeskabet, fortæller politiets vagtchef Erik Halkær.

Gerningsmændene, der var fuldt maskerede med elefanthuer, var umiddelbart ikke bevæbnede under røveriet.

Til gengæld havde de en kumpan ventende udenfor i en sort Audi.

- De er kørt fra stedet i ukendt retning, fortæller Erik Halkær.

Politiet arbejder nu ud fra en teori om, at røveriet kan have en forbindelse til røveriet tidligere på dagen mod frisørsalonen. Det skete klokken 15.15.

- Den ligger i hvert fald i samme område. Der er vel ikke mere end 100 meter mellem frisøren og banken, fortæller Erik Halkær.

/ritzau/

Nordea i Søndersø blev torsdag eftermiddag udsat for røveri. Kort før blev en frisør i nærheden også berøvet.

Offentliggjort Sidst opdateret