Tre sigtet for at lægge bombeattrap ved kirke i Esbjerg

Ammunitionsryddere blev tilkaldt til mistænkelig pakke midt i Esbjerg. Nu er tre sigtet for trusler.

Offentliggjort Sidst opdateret

Beboere blev advaret om at holde sig væk, og et område i midten af Esbjerg blev afspærret, da politiet torsdag aften fik en anmeldelse om en mistænkelig æske.

Æsken blev fundet ved Vor Frelsers Kirke. Den virkede så mistænkelig, at politiet tilkaldte Forsvarets ammunitionsrydningstjeneste, EOD.

Omkring midnat nåede eksperterne fra EOD frem. Deres undersøgelse af æsken afslørede dog, at den var ufarlig.

Natten til fredag blev en 21-årig kvinde fra lokalområdet anholdt i sagen og sigtet for trusler.

Politiets videre efterforskning førte fredag til, at en anden 21-årig kvinde og en 25-årig mand også blev sigtet for trusler i forbindelse med sagen.

Det oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi i en pressemeddelelse.

Politiet oplyser ikke, hvad motivet til at anbringe bombeattrappen skulle have været.

Alle de tre sigtede er blevet løsladt igen efter endt afhøring.