Uheld på motorvejen: En person kørt på sygehuset

Der er opstået en smule kø ved uheldsstedet. Som det fremgår af billedet er en ambulance blevet tilkaldt. Foto: Jan Schmidt

Flere biler var mandag morgen involveret i et trafikuheld på motorvejen på Falster.

Offentliggjort Sidst opdateret

En person blev kørt til tjek på sygehuset på grund af smerter i nakken efter et trafikuheld på Sydmotorvejen på Falster. Det oplyser politiets vagtchef til Folketidende.

Uheldet skete lidt efter klokken syv mandag morgen i nordgående retning mellem Eskilstrup og Nørre Alslev. Det rapporterer både DR Trafik og Vejdirektoratet.

Bilerne kom ind i nødsporet ved egen drift, men der lå vragdele spredt rundt på vejen, og det tog lidt tid at få ryddet op på stedet. Men nu skulle alle spor være farbare igen, fremgår det af Vejdirektoratets trafikkort ved 08.30-tiden.

En kort overgang var motorvejen helt spærret i nordgående retning, og det skabte en smule kø.

To til tre biler var impliceret i uheldet, men politiets vagtchef har endnu ikke fået nogen oplysninger om, hvordan det skete.

Vejdirektoratet advarer i øvrigt også om kraftig blæst på Farøbroerne. Vinden ventes at aftage i løbet af eftermiddagen.