Unge sætter ild til patruljebil

Ukendte gerningsmænd satte kort før midnat ild til et af de patruljekøretøjer, som var parkeret bag et indhegnet areal ved Hvidovre Politistation.

Der er ingen skader på politistationen, men bilen udbrændte, oplyser vagtchef Johnny Bunde, Københavns Vestegns Politi i Albertslund.

I forbindelse med ildspåsættelsen er fire yngre mænd set løbe fra stedet ad Hvidovrevej mod Hvidovre Torv, oplyser vagtchefen.

Det er ikke første gang, at der er sat ild til politiets biler. I maj udbrændte 13 politibiler - gruppevogne, patruljevogne og civile vogne - ved Politiskolen på Brøndbyøster Boulevard i Brøndby.

/ritzau/

Ukendte gerningsmænd har afbrændt et af politiets patruljekøretøjer, der var parkeret bag politistationen i Hvidovre.

Offentliggjort Sidst opdateret