Alphabeat varmer op for Lady Gaga

Danske Alphabeat skal være opvarmningsband på popdivaen Lady Gagas europaturné . Og de glæder sig over chancen:

- Hun er en sand superstar og er lysår foran sine konkurrenter. Vi er ekstremt stolte og glade over at skulle på turné med hende, siger Alphahan Anders Bønlykke.

Vejen mod udlandet har før ligget åben for de seks silkeborgensere i Alphabeat, der er kendt for sine sprudlende popsange. Stjerner som Spice Girls og Katy Perry har forsøgt at lokke bandet med på turnéer, men Alphabeat skabte overskrifter ved at takke nej til de celebre indbydelser.

Bandet blev hjemme for at indspille albummet "The Spell", som udkom for et par uger siden. Med det vel overstået har alphaerne sagt ja til Lady Gagas invitation.

Lady Gagas europaturné The Monster Ball Tour rammer Europa til februar, og Alphabeats første job for divaen bliver i Storbritannien.

/ritzau/

Alphabeats stjerne har længe siddet højt på den hjemlige himmel, og nu får popbandet fra Silkeborg chancen for virkelig at markere sig i Europa.

Offentliggjort Sidst opdateret