Anne-Mette: Pas på i trafikken, børn

Dansemus og forhenværende førstedame Anne-Mette Rasmussen bruger nu sin popularitet fra Vild med dans til at slå et slag for børns sikkerhed i trafikken. Det sker på søndag, når hun tropper op i Tivoli i anledning af en støttekoncert for børns trafiksikkerhed.

- Jeg er protektor for Børneulykkesfonden, og derfor vil jeg gerne gøre opmærksom på, hvor vigtigt det er for børn det med sikkerhed i trafikken. Det er ikke nok, at far og mor pakker børnene ind i vat, de skal også selv lære at passe på, siger Anne-Mette Rasmussen.

Selv om eksstatsministerfruen efterhånden er kendt for at danse sig gennem tilværelsen, så bliver der ikke noget danseri, når hun møder op i Tivoli. I stedet skal hun overrække refleksveste til Københavns Kommune.

- Det er egentlig mærkeligt, at vi ikke ser børn bruge refleksveste herhjemme. Når man er sydpå, kan man ofte se en hel række af børn gå i trafikken med veste på, og det gør dem altså meget lettere at se, siger Anne-Mette Rasmussen til Ritzau.

Ud over den forhenværende førstedame kommer en række kendte musikere og spiller for at støtte op om arrangementet, blandt andet Rasmus Nøhr, Monique og pigegruppen Sukkerchok.

/ritzau/

Anne-Mette Rasmussen lover, at hun ikke vil danse, når hun på søndag stiller op i Tivoli for at kæmpe for børns trafiksikkerhed.

Offentliggjort Sidst opdateret