Blachman: Ingen nævekamp på fredag

Publikum buhede, og meddommerne rasede, da Thomas Blachman til sidste fredags X Factor-live-show lukkede op for posen og råt for usødet fortalte deltagerne, hvad han mente om deres optrædener. Men den karakteristiske dommer fortsætter kursen.

- Nu er vi i gang, og selvfølgelig vil jeg også sige sandheden i næste live-show, selvom det pisser nogen af. Men det er jo ikke sådan, at vi overfalder hinanden, bedyrer Blachman.

Selv stiller Thomas Blachman sig uforstående over for kritikken. Ifølge ham selv udfylder han dommerrollen, som den skal udfyldes.

- Professionalisme må være, at man anerkender, når noget er rigtig godt, og det vil jeg gøre til enhver tid. Samtidig er professionalisme også, at man siger, når det er noget lort, og hvis der går MGP i den, som der gjorde i fredags, siger han.

Under fredagens show blev Pernille Rosendahl meget ophidset og skældte Blachman ud for at være ukonstruktiv og rasede over, hans hårdhændede behandling havde frembragt tårer hos deltagerne bag scenen.

Men de unge menneskers tårer bider ikke på Thomas Blachman.

- Alt det der med at have ondt af folk, der stor og tuder, giver jeg ikke noget for. Hvem fanden har nogensinde lært noget uden at fælde en tåre undervejs. Det har jeg ingen problemer med overhovedet, erklærer han bramfrit.

/ritzau/

Blachman lover, at skænderierne blandt dommerne ikke udvikler sig, men at han fortsætter den kontante linje.

Offentliggjort Sidst opdateret