Caroline: Ingen rigtige kærester for tiden

Når man er på vej til tops på verdensranglisten og i tennisturneringen US Open, så er der ikke tid til en kæreste. Heller ikke når man hedder Caroline Wozniacki og utvivlsomt er et eftertragtet bytte blandt mange ungersvende.

- Jeg har ikke nogen rigtige kærester for tiden, og som regel holder jeg mig også til én ad gangen, siger Caroline til nyhedsbureauet Reuters.

Den 19-årige tennisdarling er mere end nogensinde på alles læber, efter at hun i nat spillede sig frem til semifinalen i grand slam-turneringen US Open. Også de udenlandske medier er begyndt at interessere sig for, om den lyshårede, smilende dansker, som har fået tilnavnet "Sunshine", har gang i noget på kærlighedsfronten. Wozniacki selv fokuserer dog mere på tennis end på romantik og bekymrer sig ikke synderligt om, hvad der måtte være af spekulationer i pressen.

- Jeg har ikke læst aviserne derhjemme i Danmark, men jeg er sikker på, at de alle sammen kan finde en kæreste til mig, lyder det fra "Sunshine".

Caroline var tidligere på året udsat for kæresteryger omkring Michael Laudrups søn Mads, efter at de to blev set sammen til en fodboldkamp på Farum Park mellem FC Nordsjælland og Brøndby. Begge har dog afvist rygterne og siger, at der kun er tale om et helt almindeligt venskab.

Tidligere i år blev Caroline også i sladderpressen smedet sammen med den spanske tennisspiller Fernando Verdasco. Det rygte manede Caroline også hurtigt i jorden. Ligesom Mads Laudrup er Verdasco også kun en god ven.

Verdasco har ellers et rygte for at være lidt af en kvindebedårer på tennistouren, og han har førhen datet den tidligere verdensetter Ana Ivanovic.

/ritzau/

Foto: CHARLES KRUPA/AP

Hvorfor har Caroline ingen kæreste? Både dansk og international presse spekulerer i romantik efter Wozniackis succes ved US Open.

Offentliggjort Sidst opdateret