Dansk fan har fulgt Tom Jones i 42 år

Hvis han ikke er Danmarks største Tom Jones-fan, så er han i hvert fald tæt på.

Kim Lønberg har fulgt den walisiske kvindebedårer siden 1968, og når Jones gæster København på onsdag, er Lønberg endnu engang med på forreste række.

- Det er først og fremmest hans stemme, den er helt kanon. En rigtig voksen stemme. Og så hans performance på scenen og hele hans karisma. Jeg synes bare, han er god, siger Kim Lønberg, der er formand for den skandinaviske Tom Jones-fanklub.

Når Tom Jones gæster Danmark, er det med en helt eksklusiv koncert, hvor der kun spilles numre fra det seneste album 'Praise & Blame'. Et blues- og gospelalbum, der af chefen for Jones' pladeselskab blev kaldt 'en syg joke', mens flere anmeldere har været yderst begejstrede for trussetyvens nye lyd.

- Jeg skulle lige vænne mig til den nye stil, men jeg synes, det er et rigtig godt album. Hans stemme kommer til rette på en helt anden måde, siger Kim Lønberg.

- Det bliver en meget intim og hyggelig koncert. Jeg har set klip fra hans koncert i Holland på You Tube, og der er meget mere 'connection' med publikum. Han kommer helt ud over scenekanten, siger en spændt Kim Lønberg, der sammen med sin kone skal møde Tom Jones inden onsdagens koncert.

- Vi mødes ofte, når vi er i nærheden af hinanden, siger den danske fanklub-formand, der ikke har tal på, hvor mange koncerter han har overværet.

- Et slag på tasken må være 30-35 gange. Jeg blev engang inviteret til Las Vegas af en amerikaner, jeg kender - og alene der så jeg Tom Jones' show hver aften 10 dage i træk.

Tom Jones giver koncert i Vega på onsdag klokken 20.

/ritzau/

Albummet Praise & Blame danner rammerne om Tom Jones' intimkoncert i Danmark. Fanklub er spændt på den nye lyd

Offentliggjort Sidst opdateret