Gwyneth P. kæmpede med fødselsdepression

En glorværdig skuespillerkarriere, en berømt og eftertragtet mand og rigeligt med penge på kistebunden er ikke altid nok til at sikre lykken. Det kan Hollywood-stjernen Gwyneth Paltrow skrive under på.

Efter at hun fødte sit og Coldplay-frontfiguren Chris Martins andet barn, blev hun ramt af en fødselsdepression. Det fortæller hun selv i sit ugentlige nyhedsbrev.

- Da min søn Moses kom til verden i 2006, forventede jeg at opleve en ny euforisk periode som den, jeg havde, da min datter blev født to år tidligere, skriver Gwyneth Paltrow. Der måtte finde sig i, at det gik anderledes.

- I stedet blev jeg konfronteret med en af de mørkeste og mest smertefulde perioder i mit liv. I omkring fem måneder havde jeg en fødselsdepression, det kan jeg se nu, fortsætter hun.

Skuespillerinden har derfor besluttet sig for at sætte fokus på den psykiske lidelse, der stadig er meget tabubelagt.

Det er ikke første gang, at Gwyneth Paltrow afslører, at livet i Hollywoods sus og dus ikke udelukkende er en dans på roser. Tilbage i 2003 fortalte hun om sine depressive perioder.

- Nogle dage har jeg det ok, men så kan jeg have en periode på tre-fire dage, hvor jeg føler mig virkelig deprimeret. Men på en eller anden måde, holder jeg mig selv kørende. Jeg prøver at affinde mig med mine følelser, i stedet for at gå helt ned, sagde hun dengang.

/ritzau/

Skuespillerinden Gwyneth Paltrow afslører, at hun fik en fødselsdepression efter at sønnen Moses kom til verden.

Offentliggjort Sidst opdateret