Hollywood-stjerner sender hilsner til syg Mandela

Foto: AP

Sydafrikas befolkning forbereder sig i øjeblikket på at tage afsked med den tidligere sydafrikanske leder Nelson Mandela.

Offentliggjort Sidst opdateret

De seneste 48 timer har Mandelas familie flokkedes om hospitalet i Pretoria, hvor den 94-årige statsleder er blevet indlagt.

Ifølge flere medier er hans tilstand blevet forværret de sidste to dage. Den engelske tv-station Sky News oplyser blandt andet, at den 94-årige tidligere eder er så svækket, at han ligger i respirator.

Men bekymringen om den folkekære statsleders helbred er ikke kun afgrænset til Sydafrika.

En række kendte musikere har netop sendt tanker ud til Nelson Mandela på Twitter.

- Sender kærlighed og bønner til Mandela og hans familie, skriver den kendte rapper Pharrell Williams på sin profil.

Også den Grammy-nominerede musiker Josh Groban og rapperen Raekwon, kendt fra rapgruppen Wu-Tang Clan, har skrevet en hilsen til den aldrende statsleder på det sociale medie.

- Bevar de store læresætninger om fred og tolerance, som Mandela lærte verden om, i dine tanker, mens han kæmper, skriver Josh Groban.

- Bønner til Nelson Mandela, skriver rapperen Raekwon.

/ritzau/