Hollywoodstjerne er skuffet over Obama

Hollywoodstjernen Matt Damon klapper ikke ligefrem i hænderne af begejstring over Barack Obamas bedrifter som præsident.

Damon bakkede som en blandt mange berømtheder Obama op under valgkampen i 2008. Og han var jublende glad, da valgresultatet lå klar. Men det var dengang.

Nu har piben fået en noget anden lyd. Og Matt Damon beklager sig i New York Daily News over Obamas politiske resultater.

- Politik er kompromiser. Jeg er skuffet over sygesikringsplanen og troppeforøgelsen i Afghanistan, siger Matt Damon.

Matt Damon mener ikke, at Obama har levet op til forventningerne om at få indført offentlig sygesikring i USA, så også fattige amerikanere kan få behandling hos lægen.

Ifølge skuespilleren er det dog også op til amerikanerne selv, hvis verden skal blive et bedre sted. Ansvaret er ikke kun Obamas.

- Rigtig forandring kommer fra almindelig mennesker i hverdagen. Man kan ikke vente på en leder, siger Matt Damon.

/ritzau/

Matt Damon jublede, da Obama blev valgt som præsident. Men de politiske resultater har været skuffende, mener skuespilleren.

Offentliggjort Sidst opdateret