Kandis-Johnny truer med retssag

Den populære dansktopsanger Johnny Hansen fra gruppen Kandis rasler med de juridiske sabler og truer nu ugebladet Se & Hør med sagsanlæg.

Truslerne fremkommer tirsdag i Ekstra Bladet. De bunder i, at Se & Hør i denne uge skriver, at Johnny Hansen var sin nu afdøde kone, Helle, utro i årevis.

- Hvis han havde været Helle utro, ville han have fortalt mig det, siger pladeselskabsdirektør Henrik Sørensen til Ekstra Bladet.

Det er pladeselskabsdirektøren, der på vegne af dansktopsangeren varsler en retssag mod ugebladet.

- Johnny er pissetræt af den historie. Han er sur og gal i skralden, og han har selvfølgelig ikke lyst til at se sig selv på forsiden med en eller anden løgnehistorie, siger Henrik Sørensen.

Johnny Hansen kone, Helle Birkhøj, tog sit eget liv i december 2008. I begyndelsen af 2010 kunne Johnny Hansen fortælle offentligheden, at han igen var forelsket.

Den nye kærlighed var Gitte Mortensen fra fynske Nørre Aaby. Parret mødte hinanden i oktober 2009, lød det dengang.

Men ifølge Se & Hørs oplysninger skulle parret have kendt hinanden i årevis og have haft et forhold kørende bag Helle Birkhøjs ryg.

Gitte har nu forladt Fyn og er flyttet ind hos Johnny Hansen og hans to døtre i Hurup i Thy.

/ritzau/

Kandis-Johnny Hansen er "pissetræt" af Se & Hør-historie om utroskab og truer nu ugebladet med sagsanlæg.

Offentliggjort Sidst opdateret