Kolerisk kok til tops ved DM i hotdog

Den fra tv kendte, koleriske kok Wassim Hallal fra Restaurant Frederikshøj i Århus kom på sejrspodiet ved DM i Hotdog, der er blevet afviklet i Tivoli i København for anden gang.

Han tog førstepladsen i den såkaldt kreative kategori inden for den danske fastfood-sællert, som mest er kendt for en ristet pølse med løg og det hele på. Indpakket i et let opvarmet hvidt brød.

Under konkurrencen blev der købt hottere for cirka 30.000 kroner, og omsætningen går til Børnefondens arbejde.

Paul Cunningham fra Restaurant The Paul i Tivoli vandt i hovedkategorien gourmethotdog. Den økologiske Pølsepusher, Henrik Wiberg, vandt i den traditionelle konkurrence, og Wassim Hallal vandt i den kreative kategori.

Selv om regnen strømmede ned over Plænen i Tivoli, holdt flere hundrede publikummer stædigt stand under DM i Hotdog 2010.

/ritzau/

For anden gang blev DM i hotdog afviklet i Tivoli i København. Det skete i silende regn, der gav appetit hos publikum. De købte for 30.000 kroner.

Offentliggjort Sidst opdateret