Richie og Seebach: Der kommer mere fra os

Danske Rasmus Seebach har netop været med til at genindspille den Oscar-vindende duet "Say You Say Me" med ingen ringere end Lionel Richie, der selv skrev sangen tilbage i 1985.

Derfor har stjernen med rødder i de amerikanske sydstater valgt at lægge vejen forbi aftenens liveshow.

- Jeg elsker Rasmus. Han er ligesom en god gammel ven, som jeg lige har mødt. Og I kommer til at høre fra os igen, lover Richie.

Den 62-årige Richie fortæller, at det var Seebachs idé at synge sangen "Say You Say Me," men at det var Seebachs pladeselskab, der i første omgang valgte den danske popsanger til opgaven.

- Jeg bad om deres dygtigste kunstner. Og sådan startede mit samarbejde med Rasmus, fortæller den amerikanske sanger.

Og Seebach lægger ikke skjul på, at han også var vild med ideen om at arbejde sammen med et af sine musikalske forbilleder.

- Det er jo manden, der skrev "We Are The World" med Michael Jackson. Og jeg synes bare, at sangen, jeg har valgt, er pragtfuld. Den har en rigtig dejlig melodi, fortæller han.

Forinden samarbejdet havde Richie både hørt Seebachs sange og set hans videoer, og han vidste, at 31-årige Seebach var det rigtige valg. Desuden roser han Seebach for den måde, han indtager scenen på.

- Hvis man kan stå på en scene uden at optræde og stadig få opmærksomhed, så er man en stjerne. Enten har man det, der skal til - eller også har man ikke. Og Rasmus har det, slår Richie fast.

/ritzau/

Foto: FLINDT MOGENS/POLFOTO

X Factor-finalisterne kommer i fint selskab i aftenens liveshow, hvor temaet er Rasmus Seebach-sange.

Offentliggjort Sidst opdateret